2015/05/25

2015 荷、比、盧、德、法自駕之旅 Day 11 (13) 住靚靚屋仔....

Day 11 (8 April 2015) 星期三 (天睛)
Bruxlles(布魯塞爾) > Gent(根特) > Bruges(布魯日)
行車里數 : 136km



過咗行程嘅一半,好快就要返香港啦~~~之後嘅行程會比較輕鬆,因為無咩特別嘅嘢睇。今日我哋行程比較悠閒(先前都好悠閒,再悠閒咪….)!! 朝早食完早餐,我哋0930先出發,其實咪又係同平時一樣,講到好似好遲出發咁,我哋會係呢個布魯塞爾到睇多兩個景點先離開。
呢兩個景點其實都係尋晚搵嘅,因為呢個布魯塞爾好似無咩嘢睇到咁。首先我哋會去一個叫聖心聖殿嘅教堂,入咗個 GPS 位置,去到目的地但係個度門係閂咗嘅,攪到我哋兜咗幾個圈先搵到個入口,一個圈要兜好耐下架~~~呢個聖心聖殿係有得免費泊車架
呢個聖心聖殿都幾大下,入面重有一個觀景台要搭Life上去嘅,介紹話呢到觀景台可以睇晒成個布魯塞爾市,不過當然要收費啦,要 EUR$7 ,我哋當然係無興趣喇 !! 係入面影下相,之後就走人去下一個景點。
呢一個景點係叫做原子球塔,係一個係1958年世博會個時起嘅紀念性建築物。呢一個景點呢,原先係網上搵話有得免費泊車,去到又無喎 !! 咁我哋就當然係泊埋一邊影下相就算啦,其實呢一個原子球塔又係可以上去睇嘅,當然又係要收費啦,不過唔知幾銀,因為我哋無入到去,只係係出面影相。
之後就離開布魯塞爾,去另外一個城鎮Gent(根特),我哋大概12:00就到咗,今次我哋就泊架車係市中心,因為景點位全部都係市中心,費時行咁多!!
呢個Gent(根特)都幾特別,同之前去嘅比利時城鎮完全唔同,好有歐洲Feel!! 有河畔又有靚嘅歐式建築,但係最奇嘅就係係呢到聽到有人講廣東話~~~
我哋一路睇一路搵食,又係有麥當當同埋一間叫 Quality Burger 嘅食店,今次我哋就食呢一間Quality Burger啦,見咗幾次,今次終於可以試下。我哋叫咗一個雞包同牛嘅餐,點知來咗兩個都係雞嘅,不過食落又OK個喎,但係個包嘅料就唔係好夠,即係蔬菜類嘅唔夠,佢D飲料又係好似 Burger King 咁可以無限添飲嘅
食完我哋又周圍行下影下相,係呢到我哋都影咗唔少相~~~之後就去Bruges(布魯日),我哋首先去住宿嘅地方先,我哋兩點幾到咗,好在又有人係到喎,先前問佢攞聯絡一路都無俾過我哋。咁早到佢又俾我哋Checkin喎,應該係因為係前一日無人又或已經清潔好間屋,所以就俾我哋Checkin~~~呢一間屋我哋會住兩晚,今次我哋係住 Cottage 屋仔,睡房係係閣樓嘅,幾特別~~放好咗行李,休息咗一陣我哋就去 Bruges(布魯日)市中心到行下啦~~
先前搵咗D泊車嘅資料,可以泊係 P&R 到,但係就要行好遠,所以就揀咗泊市中心近景點嘅停車場。之後就去睇都係個幾樣嘢,廣場、市政廳、鐘樓,重有魚市場。呢個Bruges(布魯日)都幾多遊客,個市廣場唔知點解又有D機動遊樂場係到,有D好似冒險樂園嘅遊戲機~~~係呢次旅行入面已經唔係第一次見,係咪因為係復活節所以就有呢D遊戲呢 ?! 我哋一邊睇嘢,一邊睇下有無地方可以買下D比利時朱高力買,因為我哋重有兩日會離開比利時,之後就會返荷蘭。呢到都有幾多舖頭有得買朱高力,價錢都OK…我哋都已經Target咗邊幾間 !! 之後,我哋就去超市到買晚餐嘅嘢食,不過淨係得D Express ,無咩可以買,好在有豬扒買咋,我哋重買咗個磨菇湯。
返去就整咗美味晚餐,然後就洗衫,因為呢到有洗衣乾衣機用。聽日早餐唔洗我哋自己整,因為呢到係包埋嘅~~~

Name:          B&B Atlas Guesthouse
Address:       Zevenbergenlaan 1 8200 Bruges Belgium
GPS         :    N 051° 12.236, E 03° 12.450
Tel.          :    +32494393294
Price  :         €90 (Cottage) + Tax €4.24
Remark    :    Free Wifi, Free Parking


泊車資料:
Bruges is one of the touristical towns of Belgium. On-street parking in the city centre is limited. The multistory car parks are on walking distance from the centre. Free parking is possible at one of the P+R locations on the outskirt of the city.
Parking Bruges
Paid and limited parking is set in the inner city of Bruges. For long parking you are advised to park in one of the car parks in the centre. Cheap parking is possible near the railway station with free public transport to the city centre. Free parking is possible at one of the P+R's on the outskirt of the city.
On-street parking Bruges
Chargeable parking applies in the Bruges city centre on all days of the week:
• Monday-Sunday 09.00-12.00/22.00 hours*.  • max parking duration : 2 hours
• parking rates : 1st hour € 1.80, 2nd hour: € 2.40.     Parking till 22.00 hours applies in the area West-Brugge
Parking Railway Station Bruges
Cheap parking is possible on the big parking lot of the railway station of Bruges. The parking fee is € 0.70/hour, daily maximum € 3.50. The city centre is on walking distance. Free public transport with bus for 3 persons is available.
Car parks in Bruges
If you like tot park more than 2 hours you better visit one of the car parks in of near the centre of Bruges. Parking rates : € 1.40/hour, daily maximum is € 8.70. Specials rates apply for evening and overnight parking. Read more.
Park + Ride Bruges
Free parking is available on the outskirts with public transport to the city centre.
• P+R Coiseaukaai - Lodewijk Coiseaukaai - 8000 Brugge (GPS: 51.227396, 3.227290)
城北
• P+R Bevrijdingslaan - Bevrijdingslaan - 8000 Brugge(GPS: 51.211870, 3.211826)
城西
• P+R Magdalenastraat - Magdalenastraat - 8200 Sint-Andries (Brugge)(GPS: 51.201387, 3.208354)
城西南近火車站
• P+R Jan Breydel - Olympialaan - 8200 Sint-Andries (Brugge)(GPS: 51.194910, 3.179040)
城西南遠離市中心
• P+R Boogschutterslaan - Boogschutterslaan 42 - 8310 Sint-Kruis (Brugge)(GPS: 51.215433, 3.247446)
城東北
• P+R Steenbrugge - Baron Ruzettelaan - 8310 Assebroek (Brugge)(GPS: 51.180067, 3.234406)
城南遠離市中心



酒店早餐

 Gent(根特)
 Lunch @ Gent(根特)Quality Burger
 Bruges(布魯日)
 是日晚餐
B&B Atlas Guesthouse

沒有留言:

發佈留言

來到留返句說話先走啦...